Rondreis Zuid Oost Azie dag 10 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Hans Brink - WaarBenJij.nu Rondreis Zuid Oost Azie dag 10 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Hans Brink - WaarBenJij.nu

Rondreis Zuid Oost Azie dag 10

Door: Hans Brink

Blijf op de hoogte en volg Hans

03 Oktober 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Na een onrustige nacht zijn we vrij vroeg opgestaan. Vandaag gaan we weer Myanmar verlaten. Het verkeer in Yangon kan op een maandag morgen behoorlijk druk zijn maar omdat wij de stad uit gaan is de verwachting dat we daar niet al te veel last van zullen hebben. Met het maken van een paar sluiproutes kwamen we ruim op tijd aan bij het vliegveld. Aldaar de spullen uit de wagen gehaald en we werden door de gids tot aan de immigration begeleid.
Het vliegveld van Yangon is niet erg groot maar het terminal gebouw is wel heel mooi nieuw. Na de nodige formaliteiten zoals security en zo kwamen we al snel op de derde verdieping waar we eerst aan de koffie gingen. Daarna naar de gate waar we nog een poosje mochten wachten tot de A320 van Bangkok Airways (The Boutique airways) aankwam en we even later konden instappen.
De vlucht was nog minder dan een uur. In dat uur werd nog wel een maaltijd geserveerd en werden we voorzien van een drankje. Het vliegtuig was helemaal niet vol.
Eenmaal aangekomen op het vliegveld van Bangkok, stapten we via de trap het vliegtuig uit om met een bus een heel eind verder afgezet te worden. Van daar konden we weer een heel eind terug gaan omdat het vertrek vrijwel in hetzelfde terminal gedeelte was als waar we waren uitgestapt. Na enig zoeken konden we ook hier de juiste gate vinden en installeerden wij ons met een Berry-Mango smoothy.
De volgende etappe ging met een twee motorige turboprop machine. In plaats van twee keer drie stoelen naast elkaar was het nu twee keer twee stoelen. Ook deze vlucht was behoorlijk leeg. Er werd nu een kleine mid-middag hapje uitgedeeld wat op zich wel goed smaakte.
De hele vlucht naar Siem Reap duurde ongeveer 50 minuten en toen we aanstalten gingen maken om te dalen en te landen was het wel imposant om te zien hoeveel water in de omgeving aanwezig is. Voor een deel te wijten aan het natte seizoen maar kennelijk is het normaal ook behoorlijk nat.
De grens formaliteiten waren goed te overzien en zonder veel problemen konden we het land binnen, de koffers meenemen en op zoek naar onze nieuwe gids. Die was al snel gevonden en werden we in een busje geladen om naar het hotel te gaan. In het officiële programma staat dat we die middag nog een excursie zouden gaan maken naar een dorp dat op het water drijft, maar dit zou betekenen een uur heen, een uur daar rondvaren en dan weer een uur terug zodat we dan pas om zeven uur in het hotel zouden aankomen. Volgens de gids paste een bezoek aan dat dorp een dag later ook heel goed in het programma
Bij het hotel ingecheckt en onze kamer ingericht die op de bovenste verdieping (5e) ligt. Dit terwijl de lift maar tot de 4e gaat. Afijn goede mogelijkheden om nog wat aan been training te doen.
Vanavond staat er nog het diner op het programma en daarna waarschijnlijk op tijd slapen